onsdag 2 juli 2014

Uppstart

Efter att inte ha stickat på en och en halv vecka tog jag mig äntligen i kragen. Mitt nästa projekt har varit på planeringsstadiet ett tag nu men lusten har inte funnits där. Jag ville ha ett sommarprojekt, som skulle vara lättstickat och tillräckligt svalt för att fungera även varma sommardagar (själva stickningen alltså, sjalen får nog börja användas till hösten).

Det självklara valet föll på När farmor mötte farfar, designad av Evelina Roos, aka Eddy. Mönstret är superenkelt och helt i min smak. Direkt när jag såg sjalen, förstod jag att en sådan sjal skulle jag nog använda hela vintern lång. Min vän skulle till Öland på stickläger veckan efter, så jag lade  snabbt in en beställning på garn och mönster från ullcentrum.

Så nu sitter jag här, stickandes igen och glad i hågen.

2 kommentarer:

  1. Det är en riktigt fin sjal! Trevlig stickning!

    SvaraRadera
  2. Hej! Ville bara säga att jag nyss hittat till din blogg och att jag tycker att den är trevlig.

    SvaraRadera