tisdag 5 augusti 2014

Det går inte!


Jag har ratat metallstickor sedan länge, de är för tunga, för hala, för slöa och de låter för mycket. Men ibland har nöden ingen lag tänkte jag. Till mitt senaste projekt krävs det strumpstickor i storlek 5, något jag enbart äger i metall. Min plan var att helt enkelt stå ut. Det gick i ....exakt ett och ett halvt varv.

I panik besökte jag två garnbutiker utan resultat, sedan blev barnen i bilen alldeles för bökiga och jag fick åka hem igen. Nu väntar jag på ett paket på posten, med trästickor i. Tills dess blir det stickpaus för mig (tror det kommer i morgon:)).

Ps. Föreslå inte magic loop, så desperat är jag inte än.

4 kommentarer:

  1. Haha, du vet, smaken är som baken, igår satt jag just och filosoferade över att jag tycker att det är så himla bra med mina metallstrumpstickor! Tycker att de är sköna att hålla i, och att spetsen är behaglig och inte för spetsig! Jag gillar dem skarpt! :-) Fast jag gillar trästickor också, bara de inte är för spetsiga. Men nu när jag tanker efter, så tror jag inte att jag har några strumpstickor i trä... Hm, något att åtgärda! :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, älskar din kommentar om Magic Loop, som jag själv hatar och tycker är sjukt opraktiskt. Meeeen jag gillar min metallstickor ifrån Signatures, inga andra, bara dem ;)

    SvaraRadera
  3. Ha ha, jag ser att vi har samma inställning både till metallstickor och till magic loop...

    SvaraRadera
  4. Haha, jag håller med dig! Metallstickor är inte min grej. Helt galet att jag BARA stickade på metallstickor förut. Fast till skillnad från dig så gillar jag magic loop ;)

    SvaraRadera