torsdag 7 augusti 2014

Födelsedag



Det är inte samma sak att fylla år som barn och som vuxen. Mycket av magin runt födelsedagen har försvunnit med åren, men jag blir fortfarande barnsligt glad över paket och presenter, speciellt vissa. Efter att ha slitigt på jobbet hela dagen blev jag firad med smörgåstårta och sång. Min snälla man hade införskaffat en väska jag gått och suktat efter i flera år, den helt perfekta presenten. Väskan kommer från svenskt tenn och de flesta känner nog igen Estrid Ericsons elefanter. Stor nog att rymma det mesta och så underbart fin att titta på.

5 kommentarer:

  1. Vilken toppenfin present! Jag önskar också att födelsedagar var lika magiska som när man var liten, men de är ju tyvärr oftast inte det. Blir som du löjligt glad över att få öppna paket och presenter :)

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelesedagen! Sicken snygg väska du har! :-D

    SvaraRadera
  3. Jag har en vän som är helt fantastisk på att hitta fina saker som hon delar med sig av. Hon fyndar på loppisar, hittar saker på vindar och även en del nytt förstås. Hennes presenter kan komma en helt vanlig dag...
    Jag vill försöka bli lite mer så, eftersom jag vet att jag själv blir så glad. Det handlar inte om några märkvärdiga saker, men känslan av att någon har kommit ihåg dig. Och vet vad du gillar...

    Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera