tisdag 26 augusti 2014

Helg full med höst

 
 
Sedan några veckor tillbaka hade vi planerat att åka ut till ön den gångna helgen, för att få ut det sista av sommaren. Istället möttes vi av det första utav hösten. Regnet föll då och då (ingen har väll missat läget i Värmland de senaste dagarna) men hela dagen på lördag var det uppehåll. Vi plockade lite kantareller, eldade en stor brasa ute och i kaminen inne i stugan, sköt med luftgevär och grillade korv. Lagom till fisketuren kom regnet och åskan, men fyra abborrar hade vi i alla fall att kalasa på när mörkret föll.
 
Tröjan som lillkillen har på sig stickade jag till storebror för några år sedan. En helt vanlig pippitröja i grått och svart.
 
Nu känns det definitivt som att hösten är här och det gör mig ingenting. Jag gillar hösten med dess kyla och mörker. På något sätt känner jag mig mer levande då kalla regndroppar piskar mot mitt ansikte och vinden viner i träden. 

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig höstbild. Jag tycker det är mysigt när det är höstkänsla fast sen när jag tänker på att det är augusti känns det inte lika mysigt längre.

    SvaraRadera
  2. Delar fullständigt din höstkänsla! Äskar de kyliga månaderna också. Vilken fin stämning i din bild på pojken! Agneta

    SvaraRadera