söndag 28 september 2014

Dubbelt irländskt



Det blev dubbelt irländskt för mig i går. Höstväder, förkylning och blåst gjorde att jag avrundade kvällen med en irish coffee. I händerna hade jag samtidigt mitt senaste projekt.

Min snälla faster hade besökt den gröna ön tidigare i år och med sig hem till mig hade hon 200g underbart Tweedgarn. Men vad skall man då göra med 200g finfint garn. Jag ville inte blanda det med något annat garn, så till en kofta räckte det inte. Mössor använder jag inte och vantar stickar jag helst i ett mer slitstarkt garn. Valet föll därför på en Cowl. Jag stickar på, men är lite tveksam. Det känns som att garnet inte riktigt kommer till sin rätt på de aviga varven. Hur et blir i slutändan återstår att se, kanske får garnet bli till något annat?

3 kommentarer:

  1. Jättefint garn! Jag är pepp för jag ska på kurs i irländsk stickning om några veckor :) Om inte cowl blir bra kanske du kan göra pulsvärmare, de behöver ju inte va så slitstarka.

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken otroligt vacker röd färg! Cowl är nog helt rätt val, det finns ju oändliga varianter att göra även om du kanske inte kommer att gilla ditt första försök.

    SvaraRadera
  3. Men vilken underbar röd färg och du verkar dessutom ha lyckats fånga den på bild, inte helt lätt!

    SvaraRadera