torsdag 25 september 2014

En liten tröja





Det är höst på riktigt nu. Jag är hemma från jobbet med en riktigt besvärlig hosta. Pojkarna har plockat de sista jordgubbarna och lillkillen har fått inviga sin nya och varma tröja.

Både garn och mönster får mängder av tummar upp från mig. Garnet är Schachenmayr fine wool, ett 100% ullgarn som inte sticks och det går att köra i maskin (2 viktiga krav när man stickar till barn). Jag höll garnet dubbelt och använde stickor 4,5.

Mönstret är superenkelt och resultatet är jag mycket nöjd med. Jag följde mönstret till punkt och pricka och resultatet blev en lekvänlig tröja i rätt storlek och med bra proportioner för en liten barnkropp.

Både garn och mönster föll mig så väl i smaken, att storebror skall få en likadan.

2 kommentarer:

  1. Riktigt fin. Gillar det enkla i modellen, som ser ut att sitta jättebra.

    SvaraRadera
  2. Så fin, den ser verkligen ut att ha bra passform! Och bilden där han håller lövet och tittar på det, är superfin!

    SvaraRadera