söndag 14 september 2014

FO: Eskimo







Hela familjen tog en skogspromenad i går och jag var iförd min alldeles nystickade Eskimo. Mönstret är designat av Unn Søiland Dale och finns i häftet Norske Ikoner från Sandnes garn. Mönstret är enkelt, utan krångligheter. Det upptar en knapp A4 sida i häftet, med diagram och allt och det är något som tilltalar mig, enkelheten. De flerfärgsstickade partierna stickas med max tre färger samtidigt och färgkombinationen är helt i min smak.

Skulle jag göra om något, så skulle jag minska ner armarna med en mönsterrapport, de är lite väl vida för min smak och det blir lite knöligt under jackan. Men på det hela taget så är jag nöjd.

Jag har stickat i det föreslagna garnet, Alpakka Ull, även det från Sandnes garn. Ett garn som är mjukt och behagligt att sticka med. Håller tummarna för att det håller sig fint efter slit och användning också.

Edit: Stort tack för alla fina kommentarer! De värmer lika mycket som min tröja :)

10 kommentarer:

  1. Så snyggt! Och fina bilder också, ljuset är verkligen toppen för fotografering nu!

    SvaraRadera
  2. Så himla fin , håller med om att bilderna är skitsnygga .blir riktigt sugen att sticka en rejäl myströja

    SvaraRadera
  3. Så fin och härligt höstlig i färgen!

    SvaraRadera
  4. Jag hade en mössa med det mönstret när jag var barn. Kerstin

    SvaraRadera