onsdag 15 oktober 2014

Modig

Jag har varit lite extra modig den senaste tiden, gjort sådant som jag inte brukar, sådant som känns obekvämt, jobbigt och obehagligt.

Jag har alltid varit lite ängslig när det kommer till att köra bil, visst kör jag, både till och i jobbet, men när familjen är ute och åker är det alltid maken som kör. Speciellt jobbigt tycker jag att det är att köra när jag inte kan vägen utan och innan. Men i lördags satte jag mig i bilen och körde de 25 milen upp till Karlstad och dagen efter hem igen. Helt ensam! Det var lite som ett eldprov för mig och jag krockade inte en endaste gång.

Jag har varit modig på jobbet också, tackat nej till en fast anställning för att den erbjudna lönen var för låg. Jag som alltid söker trygghet vågade säga nej och i slutändan vann jag på det. Nu är jobbet mitt och en lön som jag faktiskt är nöjd med (för stunden). Det känns skönt att vara sjuksköterska och kunna säga så.

Det är bra att våga utmana sig själv ibland.

8 kommentarer:

  1. Starkt gjort! Det är genom att utmana våra rädslor som vi växer. Förstår att du är riktigt stolt över dig själv. Det ska du vara.

    Lycka till med fortsatta utmaningar!

    /Annelie

    SvaraRadera
  2. Bra gjort! Det är bra att våga och får man inte den lön man vill ha så finns det väl andra jobb att söka.

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Grattis till jobbet!

    SvaraRadera
  4. Heja! Jag håller på att ta körkort nu och kommer nog få jobba lite för att inte alltid sambon ska köra..

    SvaraRadera
  5. Grattis, vad roligt! Jag tror att själen växer när man utmanar sig själv och dessutom lyckas! Och en själ kan enl mig aldrig bli för stor!

    SvaraRadera
  6. Jag har också stor ångest över att köra bil men det framför allt när jag som du inte hittar. Men GPS:sen har verkligen blivit min bästa vän! Grattis till jobbet och kör lugnt ;)

    SvaraRadera
  7. Tusen tack för allt pepp och gratulationer!

    SvaraRadera
  8. Så himla bra gjort! Heja dig som vågar utmana dig själv!

    SvaraRadera