måndag 20 oktober 2014

Nummer två

Jag blev så förtjust i tröjan jag stickade till lillkillen, att jag genast bestämde mig för att även storebror skulle få en. Men det går lite trögt. Jag är ingen som gillar att sicka samma sak två gånger. Sockor har det därför inte blivit många av den senaste tiden, inte nog många för att bilda ett par i alla fall. Och nu när jag stickar tröja nummer två så saknas inspirationen totalt, jag vet ju redan hur resultatet kommer att bli, det finns ingen nyfikenhet som driver mig. Bara att bita ihop antar jag....

3 kommentarer:

  1. Så olika det kan vara, själv har jag ofta gjort en till, när jag gjort något som var roligt och blev bra, för jag liksom är i ett flow! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är tråkigt att göra samma sak igen. Jag skulle behöva/vilja sticka sockar men de är så trista att sticka på. Kanske skulle man göra värsta crazysockarna med massa mönster och detaljer...

    SvaraRadera
  3. Samma här. Undrar varför det är så motigt att sticka samma sak en gång till? Finfint blir det nog när du blir klar i alla fall! :)

    SvaraRadera