lördag 8 november 2014

39 grader i November

Ibland kan jag längta efter att vara lite sjuk. Sådär lite lagom så att man behöver vara hemma från jobbet, men inte så sjuk att man är däckad. Jag längtar efter att ligga på soffan och kolla på tv och sticka och bara ta det lugnt.

I måndags började jag att få ont i benen, riktigt ont. Sedan dess har jag jag stundtals problem med att både stå, sitta och ligga för det gör så helvetiskt ont. Som den sjuksköterska jag är tar jag naturligtvis min tillflykt till läkemedel, men inget hjälper ordentligt. Några dagar senare kom febern och nu dras jag även med en envis hosta.

I går var barnen på skola och förskola, men i dag jobbar maken och jag är ensam med barnen (som naturligtvis skulle vakna 05:30 båda två). Jag försöker hålla näsan över vattenytan genom att vara aktiv, men helst av allt vill jag krypa ner i sängen igen. Jag kan lugnt konstatera att jag inte är sådär lite mysjuk som jag vill vara, utan jag fasar för att jag åkt på influensan även detta året.

1 kommentar: