söndag 2 november 2014

En gnutta energi

 Jag har legat efter med en hel del på hemmafronten, då vintertidsomställningen totalt däckade mig ända tills nu. Energin är äntligen tillbaka och i helgen har det varit full fart. De sista morötterna och purjon kom ur trädgårdslandet. Resten av trädgården är nu vinterfixad och allt som påminner om utomhusvistelse är inställt i källare och förråd.
 På framsidan har vissen tagetes bytts mot kål och ljung och något silverglänsande. Bilarna har fått på sig vinterdäcken (ok, det hade jag inte så mycket med at göra) och löv har krattats. På spisen har det puttrat en älggryta i flera timmar och jag har tagit en ljuvlig promenad i höstsolen.
Nu är klockan fem och mörkret har lagt sig ute. Kvar att göra just i dag är läsa, sticka och mumsa kladdkala med grädde. Min stickning är jag för övrigt så trött på att jag tvingats att sätta en deadline. Nästa helg skall den vara färdig och tills dess hoppas jag på att jag funderat ut nästa projekt.

3 kommentarer:

  1. Hurra för dig som vågade säga nej och vann högre lön! :)
    Mm, kladdkaka med grädde har jag också ätit idag, inte dumt alls.
    Tack för kommentaren om min Poetkofta, jo jag tror också att det blir mer en egen kofta än en kofta enligt originalmönster när jag är klar med den... :)

    SvaraRadera
  2. Mysigt mysigt! Duktigt att avklara alla trädgårdssysslor. Själv negligerar jag trädgården men det kanske man får göra som höggravid och det är omöjligt att räfsa löv och bära tunga krukor som behöver komma in. ;)
    Fin höstkruka du har gjort!

    SvaraRadera
  3. Passa på att mumsa extra mkt kladdkaka imorgon för då är det kladdkakans dag, skönt att du är på banan igen!

    SvaraRadera