fredag 28 november 2014

Fågel, fisk eller mittemellan?

I dag har jag varit ledig och städat hela huset. Det har dammats, skurats, putsats och fejats. När jag drog fram i min städiver noterade jag en sak. Mitt interesse för garn och stickning börjar att ta över huset. För maken är det ingen nyhet naturligtvis, men jag har inte märkt det innan. Här är några av mina upptäckter:
 
 Uppe på en bokhylla har jag ställt en korg proppad med garn och jumperstickor som jag aldrig kommer att använda (stickar bara på rundsticka). Har nog inte kikat i korgen på över ett år.

 Bredvid fotot på farmor ligger restgarnet från min bohuskofta och ett gult nystan från Kampes. Varför och hur länge har det legat där undrar jag i mitt stilla sinne.
 Jag har ett eget litet bord i vardagsrummet, där meningen är att jag skall ha mina aktuella projekt. Praktiskt att ha allt nära men nu är det mest en skräphög.

Köket var ganska förskonat, men jag har ändå lyckats att trycka in en stickbok bland kokböckerna. Återigen ställer jag mig frågan varför?

5 kommentarer:

  1. hej
    det är väl härligt att leva med sitt intresse, det enda besvärliga kan väl vara att hitta garnet man ställt undan på ett tokigt ställe
    hälsningar Fröken Slöjd

    SvaraRadera
  2. Åh, som jag känner igen mig... Men jag tänker att det kunde varit värre, tänk om mitt intresse varit.... tja, spindlar el nåt!

    Men du, en följdfråga på bilden på farmor; är det en pistol hon håller i? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är en pistol hon håller i. Jag vet inte riktigt historien bakom kortet, men det skall vara tagit i Paris på 30-talet. Det är mitt favoritkort på farmor :)

      Radera
  3. Vilken fin metallgryta :) Känner igen det där. Måste ju ha sticksakerna inom räckhåll! ;)

    SvaraRadera
  4. Haha, roligt med stickboken bland kokböckerna! Ifall du blir sticksugen när du lagar mat? :)

    SvaraRadera