lördag 15 november 2014

FO: Placket Neck









Äntligen har sonens tröja blivit färdig! Den har hängt över mig lite som ett dåligt samvete den senaste tiden, så nu känns det skönt att den är redo för användning och jag är redo för nya projekt. 

Jag har ju stickat en nästan likadan till lillebror för några veckor sedan. Den tröjan passade helt perfekt på alla sätt och vis. När jag nu stickade i storlek 6-8 år tyckte jag att ärmarna blev både för korta och för vida och då stickade jag ändå ärmarna några cm mer än vad mönstret föreslog. Skulle det (mot förmodan) bli en till så skulle jag nog minska maskantalet runt ärmarna med 8 -10 maskor.

Även om jag inte är helt nöjd, så verkar sonen vara det. Tröjan är ju mjuk och varm och kliar inte. Och lite korta ärmar kan ju vara praktiskt ur kladdsynpunkt ;)


 

1 kommentar:

  1. Sicken glad unge! :-)

    Tröjan är jättefin, och även om jag kan förstå att DU kanske tycker att den blev kort i armarna, så är det ju hemskt praktiskt ur användarsynpunkt! Särskilt för personer med högt tempo och som inte är rädda för att ge sig hän.

    SvaraRadera