lördag 22 november 2014

POW! BAM!




Jag är ingen halvvantsmänniska, men när jag såg dessa kunde jag bara inte motstå. Det perfekta garnet hade jag hemma. Det var inköpt för att sticka sockor av men det blev bara en socka och sedan dess har det blivit liggandes. Så det var ju bara att sätta igång och det tog inte lång tid innan mina vantar blev färdiga.

Jag har ju lite svårt för att sticka två av något och då är det ju en fördel att mönstret är olika på de båda vantarna. När jag stickat klart den ena upptäckte jag att jag i feberdimman lagt upp 4 maskor för lite. Nåväl, det är ett misstag utan större betydelse. Texten har bara hamnat något lite snett men det är nog ingen som tänker på det. Jag har dessutom små händer och de fyra bortglömda maskorna gjorde att vantarna passar fint.

Garnet kommer från Cascade yarns och detta är min första bekantskap med deras garn. Det blir tummen upp! Dock var garnet lite stretchigt och kanske inte helt optimalt för flerfärgsstickning. Stickad på stickor 2,5 och 3 mm.

Nu skall jag slå knockout på min jäkla influensa som aldrig vill ge med sig.

5 kommentarer:

  1. Superfina! Tycker att färgerna du valde passar så bra till mönstret också, starka och med mycket karaktär :)

    SvaraRadera
  2. Supersnygga, och med attityd! :-)

    SvaraRadera
  3. Så himla coola och snyggt stickade vantar! Kul med variation när man ska sticka två av samma.

    SvaraRadera
  4. Så läckra!
    Vars har du hittat det mönstret?! Jag blev också sugen på att sticka sådana! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar!
      Mönstret hittade jag (som alltid) på ravelry.com

      http://www.ravelry.com/patterns/library/fightin-words

      Radera