fredag 14 november 2014

Proppfull

 Ett paket proppfullt med fint garn som skall stickas och virkas (!) och tovas. Garnet beställde jag på nätet tidigare i veckan och med suverän snabb leverans (som alltid hos garnkorgen) landade det i brevlådan i går. Det var en 100% tröstbeställning. Tröst för att jag är så himla sjuk, tröst för att jag är sjuk så länge och därmed inte kan jobba. Jobbar man inte blir lönen lite knaper och är det någon gång man vill ha lite extra kosing så är det ju i December.
Innan jag får sätta stickorna i mitt nya projekt skall sonens tröja bli färdig. Det är bara halskanten kvar nu.....och trådfästning....och 16 små kitchener stitch under armarna, som jag alltid glömmer bort hur man gör mellan gångerna. Det får bli youtube videos även denna gången.

I går var jag hos läkaren igen. Jag har ingen lunginflammation tack och lov, men jag är rejält slemmig i lungorna.  Hela jag är krasslig,blek och trött. Besöket avslutades med ytterligare en veckas sjukskrivning, men jag planerar att vara tillbaka på jobbet innan dess. I natt har jag varit vaken en timme mitt i natten och bara hostat och hostat. Tillslut somnade jag sittandes i sängen, i ett torn av kuddar. Nästa år skall jag vaccinera mig mot influensan.

1 kommentar:

  1. Låter som något jag också ska göra - beställa garn på nätet. Blir alltid så stressad i affären och går därifrån med ett enda nystan fast jag tänkt köpa flera.

    SvaraRadera