tisdag 18 november 2014

Variation


Jag har två nya projekt på stickorna, som är varandras raka motsats. Det ena projektet stickas på tunna stickor, med ett mönster som inte upprepar sig. Varje maska kräver koncentration och blicken vandrar från mönster till stickning till mönstret igen. Bara ett varv till! tänker jag hela tiden.

Den andra stickningen stickas på stickor nummer 5, mönstret är superenkelt och här är det bara att sticka på. Att sticka långa tuber över 10 maskor är dock inte det roligaste man kan göra, men tankeverksamhet behövs i sanning inte.

De kompletterar varandra bra, mina två projekt. Är man inte sugen eller inte orkar med (jag är fortfarande sjuk) det ena, så är det bara att plocka fram det andra. Monogamstickning är inget för mig.

2 kommentarer:

  1. De där vantarna är så roliga, har kikat lite på dem innan och varit sugen! Jag, som ofta monogamstickar, vill bara byta projekt hela tiden och starta en massa nya. Men ska försöka på att fokusera på att göra lite färdigt nu. Vad är det vita du stickar för något?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, de vantarna är helt underbara!

      Det vita jag stickar på är en ängel som skall tovas. Har som plan att göra några och ge bort i julklapp. Här kan du se hur de skall se ut http://www.ravelry.com/patterns/library/angel-girls

      Radera