lördag 6 december 2014

Virusjävel

Precis i början av November så blev jag sjuk. Jag fick ont i mina ben och några dagar senare kom febern och allt influensasymptom man kan tänka sig. Innan jag fick feber hankade jag mig fram på jobbet och sedan var jag hemma och hostade och snörvlade i två veckor.

Nu har jag varit tillbaka på jobbet ett tag, febern är borta, men allt annat kvar. Jag hostar som en galning och jag är trött, trött, trött. Flexen ligger på ett stort minus, jag orkar inte jobba fulla dagar.

I över en månad har jag fått ställa in allt planerat som inte varit absolut nödvändigt. Ingen bio och middag med maken, planerat sedan länge. Ingen fika eller julgarnshopping med en vän. Hemma sover jag mest och inget som har med julen att göra blir av. Jag orkar inte sticka och inte läsa. Slösurfar lite på bloggar, tänker att jag skall kommentera när jag ser något fint, nytt eller roligt, men orkar inte ta mig för.

Jo, jag har varit hos doktorn, tre gånger till och med. Först ville jag ha hostmedicin, sedan behövde jag bli sjukskriven. Sista gången ville jag bara ha ett piller för att bli frisk. Proverna visar att jag har en infektion i kroppen, men det visste jag ju redan. Troligen är det något virus som ställer till det så inga magiska piller finns.

Så det är faktiskt ganska synd om  mig (min stackars familj orkar inte känna medömkan med mig längre, så det får jag göra på egen hand) men nu håller jag tummarna för att nästa vecka är veckan då orken återvänder.

3 kommentarer:

  1. Då tycker jag synd om dig. Låter verkligen svinjobbigt att vara sjuk så länge. Hoppas att du orkar ta upp stickningen och göra liiite i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Åh fy, vad jobbigt det låter! Vi hade en riktig jävuls-sjuka på semestern, låter ungefär som det du beskriver, och det tog ungefär 2 månader innan jag slutade hosta. Hoppas verkligen inte att det blir så långdraget för dig!!! Hoppas du har semester att ta ut i julhelgen!

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Grattis på Anna dagen och krya på dig!

    SvaraRadera