onsdag 31 december 2014

Vuxen

Under årets sista skälvande dagar har jag gått och blivit vuxen på riktigt. Jag har funderat länge på varför jag, men barn, hus, bil, jobb och pensionssparande inte känner mig vuxen? Jag skaffade mig en bettskena helt frivilligt i höstas (och betalade nästan 3000 för den) och då trodde jag att jag skulle känna mig vuxen, men icke.

Men så hände det då, jag var sötsugen, Aladdinasken var plundrad. Bara romrussin kvar, blä! Men suget var för starkt. Jag tog en, det är ju socker i alla fall. Jag stoppade den förhatliga pralinen i munnen och ....det smakar GOTT! Har man ätit romrussin och gillat det, då är man vuxen på riktigt!

GOTT NYTT ÅR!

6 kommentarer:

  1. Haha så känner jag också ibland. Får väl smaka en romrussin vid tillfälle och se hur det känns ;) Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Haha, vilket underbart inlägg! Ja, nu är du vuxen på riktigt! :)

    SvaraRadera
  3. Haha, får väl säga grattis då! Själva fyllde jag 44 igår, men jag tycker fortfarande att de där är Blä! :-)

    SvaraRadera
  4. Gillar din reflektion, har väl gjort samma. Är några år äldre än du och saknar verkligen
    de där spritdoftande äcklena i hörnena, dva körsbär i likör.

    SvaraRadera