lördag 3 januari 2015

Året

 Jag började det nya året med att säga upp mig från jobbet inne i Göteborg och sade därmed hejdå till långpendling på tåg och spårvagn. Detta innebar mindre pendlingssticktid, men betydligt mycket mer tid hemma med familjen. Årets första FO blev en Beorn till min lillebror. Min Pomme de pin hade hängt efter mig ett tag och var snudd på att bli ett UFO, innan jag fick tummen ur och stickade klart den i Februari. Av garnet som blev över stickade jag en mössa till min faster.

 I April blev äntligen min älskade bohuskofta skogsmörkret färdig, så otroligt fin! Jag och maken firade med en (för första gången) barnfri weekend i Tallinn.

 Lagom till midsommar blev min Emelie färdig och jag har nog aldrig varit så nöjd med ett projekt, som med denna. Det lär nog bli fler koftor i detta mönster vad det lider. Sommaren tillbringade vi på ön i Vänern, för det mesta i strålande sol. Det blev inte mycket stickat, men en sjal vid namn när farmor mötte farfar blev färdig i ett huj.

 På hösten åkte jag på brickvävningskurs i Borås och jag har faktiskt vävt lite sedan dess, men mer skall det bli. Min Eskimo blev färdig och jag har nog aldrig fått så mycket komplimanger för ett stickat plagg som för denna. Jag köpte egen bil för första gången, så under året har jag gått från 3 timmars pendling per dag till ynka 30 minuter. Efter att varit visstidsanställd på nya jobbet fick jag skriva på en fast anställning, vilket känns skönt för en trygghetssökande människa som mig.

Pojkarna fick en varsin hösttröja och sedan tog den stora förkylningen mig. Ett par halvvantar var allt jag orkade med under årets sista månader.

Det har varit ett helt OK år för min del. Varken toppen eller botten. Jag funderar på vad 2015 för med sig och vissa saker är jag säker på. Det kommer att födas en himla massa barn i min närhet, så det kommer att bli mycket smått stickat. Jag skall inte byta jobb, utan bara ta det lugnt och njuta en liten stund. Jag skall ta fyra veckors semester på sommaren och lägga in föräldraledighet hela julen. Så välkommen 2015, året då jag bara skall ha det bra!

4 kommentarer:

  1. Dina serietidningsvantar är ju så coola!

    SvaraRadera
  2. Ett härligt stickår, tycker din Bohuströja och Eskimå-tröjan är de finaste. Du passar så fint i oket med de skarpa kontrastern!

    SvaraRadera
  3. Många fina stickningar, Eskimo gillar jag alldeles extra!

    SvaraRadera