lördag 31 januari 2015

My Ramona





Min Ramona cardigan är färdig! Ett enkelt och snabbstickat projekt. Det var med lite tveksamhet jag valde garnet, Cascade superwash. Jag har blivit lite avskräckt för just superwashbehandlade garner, efter att ha läst olika blogginlägg den senaste tiden, trots att jag själv aldrig stött på problem. Men garnet hade fått bra betyg på Ravelry, så jag valde att utmana ödet och köra på.

För att passa garnet bättre, valde jag att gå ner 1/2 storlek på stickorna och upp en storlek i mönstret....så var planen i alla fall. Jag glömde nämligen totalt bort det sistnämnda, men med turen på min sida, så passade den ändå.

Koftan blev varm och go, enkel och användbar. En basickofta som passar fint in i min garderob. Man kan aldrig ha för många enkla vardagskoftor, så det lär bli fler i framtiden, men just nu är jag i färd med lite nya projekt.

5 kommentarer:

  1. Superfin! Är också jättesugen på att sticka en Ramona, inte så konstigt kanske med tanke på att den är ganska poppis nu. Men den är ju så fin, blev ännu mer sugen när jag såg din nu. Jag funderar på att använda Cascade eco+, det verkar så mysigt.

    SvaraRadera
  2. Så fin, den ser jättegosig ut!

    Och visst är det fantastiskt kul med en nystmaskin, och det är roligt att nystanen blir så fina!

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju omöjligt att ta bilder nu, när det är snö överallt.

      Radera
  4. Så snygg kofta och fantastiska bilder!

    SvaraRadera