fredag 20 februari 2015

Veckans fokus

Veckans huvudfokus har utan tvekan varit semlor. På fettisdagen åt jag en semla till frukost och sedan bjöd jobbet på semla till lunch, men det var sedan det brakade loss. Hemma bakade jag 30 semlor och den del av släkten som bor nära kom på besök och lät sig väl smaka.

Semlor är viktigt för mig och jag håller hårt på traditionen. Inte en endaste liten semmelbulle förtärs innan fettisdagen. Jag älskar semlor, så sedan vräker jag i mig så mycket semlor på en och samma dag att jag står mig till nästa år.

2 kommentarer:

  1. Gillar inte semlor men de där ser rejäla och goda ut! :)

    SvaraRadera
  2. Håller med Helga, hembakta brukar vara smaskiga! Tycker det är bäst att hålla sig till dagen de ska ätas på. Men inte när det gäller vissa grejer, de får man äta oftare än en gång per år, t.ex. våfflor. :)

    SvaraRadera