tisdag 24 mars 2015

Igång


Jag är igång med min  Laminara och jag njuter i fulla drag av varje maska. Men det är bara att inse att det kommer att ta tid och att spetsstickning inte passar sig framför tvn alla gånger. Storebror fyller påpassligt år om en vecka och något litet hemmstickat måste han ju få på sin 35 års dag. Koncentrerad stickning som kräver kikande på mönster i tid och otid varvas därför med sockor som nästan stickar sig själv.

För övrigt genomgår jag en mindre livskris just nu. Hela kroppen och sinnet skriker efter mer fritid, mer tid till det som är roligt och lustfyllt och mindre tid till jobb, städ och tvätt. Ekvationen går inte ihop helt enkelt
 

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga garner! Hoppas det lugnar ner sig för dig snart! Jag räknar ner dagarna till påskens ledighet (och mat he he).

    SvaraRadera
  2. Vad häftigt att du till slut lagt upp till din dröm-stickning! Jag blev också alldeles överväldigad när mönstret kom till Laminaria och la upp. Jag gillade inte att min blev alldeles för spetsig i spetsen så nu har jag gett bort den för att slippa reta mig på den varenda gång,och samtidigt fick jag glädja någon annan.

    SvaraRadera