tisdag 10 mars 2015

La dolce vita


Jo då, jag lever, trots att det är tyst här. Till råga på allt lever jag det ljuva livet, eller snarare så levde jag det ljuva livet hela helgen. Jag och maken tog in på hotell och njöt av champagne, finfin middag och lugn och ro, följt av frukost på rummet  och vasaloppet på tv. Barnen njöt av att passas av andra än oss och vi njöt av att slippa passa på någon annan än varandra.

Men nu är helgen i sus och dus över och jag är brutalt inkastad i den bistra vardagen. Förutom arbete så innebär det stickning av den tråkigare sorten. Jag skall bli faster för fjärde gången i maj och planen är att det lilla pyret skall få en liten filt. Fint blir det, men efter att ha stickat över 300 meter garn i samma mönster börjar jag tröttna. Kanske borde något nytt projekt få smita emellan? Det är ju trots allt långt till maj.

1 kommentar: