söndag 1 mars 2015

Lady Marple






Min Lady Marple blev färdig förra helgen och i dag trotsade jag snöblandat regn och begav mig ut för att knäppa lite foton.

Koftan är både enkel och snabb att sticka, men bjuder ändå på så mycket utmaning att man inte hinner tröttna. Garnet vet jag inte vad det heter, köpte det på tummelisa i 2 stora 300g härvor för någon månad sedan och jag har nog 250 g kvar.

Extra nöjd blev jag med knappvalet. Det syns inte så tydligt men de är matta på ytan, så man misstar plastknapparna för mocka.

Supernöjd med garnval, storlek och färg, inget alls att klaga på. Tummen upp med andra ord.

6 kommentarer:

  1. Förstår att du är nöjd :) Jag hade tänkt fota min nya tröja i helgen (eftersom jag inte hann helgen innan det...) men här var det mycket snöblandat regn och blåsigt så det blev inte av.

    SvaraRadera
  2. Jättefin! :)
    Fin färgkombination mellan garn och knappar också.

    SvaraRadera
  3. Den blev verkligen sjukt snygg!

    SvaraRadera
  4. Aaaah, så otroligt fin! Klär dig perfekt.

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker kofta! La just en kofta på blockning och funderar på vad jag ska sticka härnäst i ett brunt lammullsgarn jag har hemma. Kanske blir det en Lady Marple :)

    SvaraRadera