måndag 27 april 2015

Äntligen!

 De senaste dagarna har varit fyllda av en rad glada äntligen! Till vår övre hall köpte vi en stor och rund spegel i en alldeles förskräcklig grön färg. Vi hängde upp den, men varje gång jag gick förbi, så stack det i ögat, urs och fy så ful färgen är. Efter 15 minuters jobb med täckpapper och guldsprayfärg blev jag äntligen nöjd.
 I vår trapp har vi ett fönster och där har det tidigare har hängt en helt vanlig lampa med glasskärm. För något år sedan gick skärmen sönder och sedan dess har fönstret varit mörkt och tomt. Men i går fick vi äntligen tummen ur och köpte en ny lampa. 400 kronor senare är jag glad och nöjd även på den fronten.
Och äntligen ÄNTLIGEN! är min  Laminara färdig. De sista varven var i sanning tålamodsprövande, hu så lång tid de tog. Jag behöver knappast skriva att jag är toknöjd, mer bilder kommer inom kort.

En mindre välkommen sak, var det gallstensanfall jag fick i går. Efter en heldag på stan, med pizzalunch och kondisfika tillsammans med make och lillkille så infann sig den bekanta känslan. Det var två år sedan jag opererade bort min gallblåsa och livet har funkat hyfsat på den fronten sedan dess. Men i går var det tydligen dags för någon jäkla sten att göra sig påmind. Tackade min lyckliga stjärna att jag inte hade slängt mina gamla mediciner och hoppas nu att det var mitt livs sista gallstensanfall.
 

1 kommentar:

  1. Tråkigt med gallsten men kul med allt det andra, lampan ser ut att vara en riktig höjdare!

    SvaraRadera