onsdag 1 april 2015

Storebrors socka


Storebrors födelsedagssockar blev färdiga i går, med hela 48 timmar tillgodo innan de skall överräckas. Med tanke på att det tar mig ca 10 timmar att sticka ett par sockar, så var det ingen större panik, men det är skönt att inte behöva sticka in till sista stunden, som annars är brukligt när det gäller mig och presenter. Jag funderar på om det är åldern som gjort att jag mer och mer börjar vara ute i god tid, eller om det är många års erfarenhet av sistaminuten stress som skapat denna förändring i mitt liv. En förändring i rätt riktning är det i alla fall.

Garnet är som vanligt, då jag stickar raggsockar, från Svarta fåret och stickorna är 4,5. Nu har jag massor av tid över till middagsförberedelser, för i morgon vankas det brakmiddag hemma hos mig till storebrors ära.

4 kommentarer:

  1. Vad fina :) Häftigt att sticka sockor på 10 timmar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gäller bara raggsockor, stickar ju dem på stickor 4,5 i ett mycket lätt mönster. Mer avancerade sockor på mindre stickor tar ju mycket längre tid.

      Radera
  2. Kul att du vet hur lång tid det tar att sticka ett par sockar. Är det effektiv tid eller ingår det rast i arbetet? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju inte tagit den exakta tiden, men om jag påbörjar en socka efter att barnen lagt sig vid 19 ungefär, så är jag färdig lite efter midnatt, när det är dags för mig att sova. Så lite småpauser blir det nog. Vore kul att utmana sig någon gång och ta den exakta tiden och sedan försöka sticka snabbare :)

      Radera