söndag 10 maj 2015

Sånt jag gillar

 
Ibland blir jag stormförtjust i något. Pinnsoffan ovan är ett bra exempel på det. Den stod på en balkong i en lägenhet som vi hyrde. Den stod där när vi flyttade in och när vi flyttade ut efter tre år så följde den med oss. Nu har faneren börjat flagna och falla bort. Tyvärr är det inte bara ett kosmetiskt problem, vassa små träbitar har letat sig in i lårens undersida mer än en gång. Jag funderar och klurar på hur jag skall kunna rädda min älskade soffa.  

5 kommentarer:

  1. Önskade verkligen att jag hade en sådan pinnsoffa, ser en framtid med en pinnsoffa i mitt kök. Hoppas att du kan rädda den!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vi hade stolar med liknande faner när jag var liten - ömtåligt!
    Mamma sydde lösa överdrag om gick ner om kanten (kanal) och knöts fast bak om pinnarna.
    Kan kanske vara värt att testa
    Hälsningar Fröken Slöjd

    SvaraRadera
  3. Anna: Hoppas du hittar en soffa till dig med, älskar den!

    Fröken slöjd: Har funderat lite i de banorna, absolut värt att testas.

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte ge dig några sofftips, men den är väldigt vacker och klart värd att räddas! Och din Laminaria - oj. OJOJ! Så fin!!!

    SvaraRadera