onsdag 27 maj 2015

Stickar på

Efter att ha stickat spetssjal, följt av koftstickning (i ett helt jäkla hopplöst mönster, det hela slutade med att jag repade upp den halvfärdiga koftan för att frustrationen blev för hög) kände jag ett behov av lite enkel, simpel stickning. Helt utan krusiduller (förutom att det är flerfärgsstickning då) och helt utan finesser (som förkortade varv och sådant) stickar jag nu på en Riddari. Mönstret är nog vid det här laget bekant för alla som någon gång tittat in på en stickblogg, men naturligtvis inte mindre fint för det.

Jag har tidigare stickat mig en Aftur, även den av Védís Jónsdóttir och det är samma saker som jag gillar med även detta mönstret. Enkelt, kort och välskrivet. Det är en sann konst att få ner en så fin tröja på bara två sidor papper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar