lördag 30 maj 2015

Tredje gången gillt

Jag sliter mitt hår, frustrationsnivån är hög. Åter igen har jag kastat mig in i ett projekt. Fort skall det gå, här skall det inte mätas och räknas inte, det hinner jag ju inte med. Resultatet är en upprepad Riddari. Stickad i typ två storlekar för stort.

Jag börjar misstänka att det här är garnet som aldrig kommer att bli något. Två gånger har det ju suttit på stickorna och två gånger har det blivit upprepat. Förvisso är det nog mitt fel mer än garnets, men ibland går det ju troll i saker. Nåväl, tredje gången gillt. Nu skall det bli en helt vanlig gul tröja.

3 kommentarer:

  1. Vad trist att behöva repa upp såg ju väldigt fint ut färgerna är underbara ihop. En annan gång kanske när du inte har lika brottom ...
    Hur som helst så är koftan Siri inte så knepig (tycker jag iaf. ) Lövmönstret är lite annorlunda i början men lätt att lägga på minnet , man ser liksom vad som ska komma.

    SvaraRadera
  2. Fin gul färg. Hoppas på tredje gången gillt då! :)

    SvaraRadera
  3. Hej
    jag har kommenterat lite mer på ditt täcke
    Hälsningar Fröken Slöjd

    SvaraRadera