tisdag 23 juni 2015

Trögt

Det går riktigt trögt på stickfronten för mig. Allt, precis allt som jag startat upp den senaste tiden har blivit fel. Jag har fått repa upp, börja om, tänkt om börjat om på nytt och så har jag hållit på i all evighet. För att bryta den onda cirkeln har jag startat upp ett projekt som stått på önskelista länge. I det föreslagna garnet, i de föreslagna färgerna. Absolut ingen egen tankeverksamhet, inga egna ändringar skall göras (nå ja, inte många i alla fall) utan det är bara att följa mönstret och sticka på. Men trögt går det. Några varv om dagen blir det innan jag tappar lusten. Tror jag behöver lite ledig tid och lite semester nu.

2 kommentarer:

  1. Garnet ser väldigt härligt ut iaf! Jag har inte heller kommit någonvart med mina alster. Fick lägga undan ylletröjan för att försöka hinna göra en bomullströja innan det blir kallare igen. Bara för att återupptäcka att bomull inte alls är lika skönt att sticka i :P

    SvaraRadera
  2. Wow, det måste vara skönt att följa något rakt av. Jag tycker att jag sällan kan hitta någon beskrivning som stämmer överens helt med vad jag vill ha. Kanske inte har tålamod att leta... :)

    SvaraRadera