fredag 24 juli 2015

Det är inte klokt!

Det är inte klokt vad man hinner sticka på 11 dagar på ön. 11 dagar utan tv och datorer, bara lite internet i telefonen och 12V el. En halv mudd hann det bli! Mäkta stolt är jag. När jag inte suttit klistrad vid min stickning har det förstås hunnits med annat. Det har lästs, grillats, eldats stora brasor, fiskats, badats, solats, latats, jagats efter barn, burits upp vatten i spannar från sjön (Vänern), diskats för hand, lyssnats på ljudbok och typ 100 andra saker. Allt detta har jag hunnit med när jag samtidigt stickat 4 cm på min mudd, det är inte dåligt det! Tur för mig att det är två veckor kvar av semestern och jag har planer på att hinna sticka ytterligare en tröja under min semester. För när det är semester finns det ju så mycket tid till stickning.

3 kommentarer:

  1. Haha, älskar ironin :) Jag är alltid likadan när jag åker för att hälsa på mina föräldrar eller åker på semester. Packar ner en rackarns massa projekt för jag kommer ju hinna sticka som bara den. Resultatet brukar bli några varv på en socka och ibland bara tankar på att plocka upp ett projekt. Härligt att du verkar ha haft en fin semester i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! :) Det låter som du har gjort en hel massa annat skoj i vilket fall som helst.

    SvaraRadera
  3. Ungefär så mycket jag hann med när jag glömde (!!!!) min stickning hemma när vi åkte iväg i 1½ vecka.

    SvaraRadera