onsdag 29 juli 2015

Gilla läget

 
Det är bara att gilla läget och inse att i sommar så blir det ingen sommar. Jag är inte  överdrivet förtjust i sol och värme ändå, men visst hade det varit trevligt med lite mindre moln och några extra graders värme. Men nu är det som det är och vi försöker att hitta alternativ till sol och bad.

Och det är ju så att en skogspromenad fungerar lika fint i regn, som i solsken. Under ett tätt lövverk märker man ju ändå ingen skillnad. Liseberg funkar lika bra iklädd galonbyxor (barnen alltså) som shorts, enda skillnaden är att köerna är mycket kortare vid dåligt väder. När åskan slår ner och gör oss strömlösa är det ju bara att tända lite ljus och mysa på. Jag gör allt i min makt för att intala mig själv att jag gillar läget.

2 kommentarer:

  1. Ja, det är rätt att bara gilla läget och förstå att sommaren inte hittade Sverige i år. Rätt inställning! Jag tycker det är skönt med det här vädret när vi har en bebis. Det var ju till och med jobbigt de få dagar det var jättesoligt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser du! En dålig sommar är ju superbra det med!

      Radera