torsdag 27 augusti 2015

En ny riktning

I början av året skrev jag på bloggen att jag inte skulle byta jobb under år 2015 och i mina tankar så skulle 2015 vara ett mellanår, där inget speciellt skulle ske. Jag skulle jobba och ta det lugnt och bara slappna av i livet. Men någon gång i februari - mars så började rastlösheten att göra sig påmind. Jag vill framåt i livet, jag vill något mer. På det privata planet har jag inget att klaga på och således inget att ändra på, men på karriärfronten behövde jag lite nya utmaningar. Så i morgon går jag till jobbet för sista gången på länge. På måndag börjar jag studera igen, till distriktssköterska den här gången. 2 och en halv härliga terminer, fyllda med utmaningar.

6 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter med nya utmaningar. Så kul att få vidareutbilda sig. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Låter jätteroligt! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Ååh va roligt att du tagit ett sådant beslut! Jag skulle också vilja göra annat men har inte riktigt bestämt mig för vad. Kul att du kommit fram till det. :)

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för alla lyckönskningar. Nu bär det snart iväg mot universitetet för första gången på länge :)

    SvaraRadera