fredag 21 augusti 2015

fel fel FEL!

Hela jäkla sommaren har jag hållit på med den här stickningen. Det har blivit så mycket fel och upprepningar, så många instickade fel. Glömd mönsterbård, fel maskantal HELA ###%%%! tiden. Bara fel, fel, fel! Men jag kom till oket i alla fall och helt plötsligt gick det från att stämma precis som det skulle, till att inte stämma alls....igen.

Så jag fick totalt spel, gapade och skrek medan maken tittade på och skrattade. Stickningen slet jag av stickorna och tänker aldrig ge mig på den igen. Jag har aldrig varit med om att det blir så galet mycket fel i en och samma stickning, så det var nog de högre makterna som talade till mig. Nåväl, efter flera månader av fel och upprepningar och inget allt färdigt tänkte jag nu ge mig i kast med en babykofta till brorsonen, det känns lite mer lagom just nu.

3 kommentarer:

  1. Oj då, det var det värsta. Jag säger som en körledare vi hade: det blir aldrig fel, det blir bara annorlunda. Ta upp stickningen igen och låt den ligga till sig, så kanske du ser att det kan bli både lite annorlunda och fint!

    SvaraRadera
  2. Men prutt också, som ja brukar säga... Vad är det för kofta, en Riddari kanske? tråkigt att den inte ville vara kompis med dig :(

    SvaraRadera
  3. Haha, jag tror du gör helt rätt, ibland är det baske mig inte meningen! :-) Och det här med stickning gör vi ju för att det är roligt, inte för att vi MÅSTE.

    Ha det gott! /Blenda

    SvaraRadera