tisdag 25 augusti 2015

Jag gör det jag kan

Det var i våras som jag sist fick något färdigt på stickfronten. Sedan dess har jag stickat en hel del, men allt har slutat med upprepning och besvikelse. Så nu tar jag det otroligt säkra före det osäkra. Stickar på en babykofta, i ett mönster jag stickat många gånger tidigare. Blir det fel (vilket det inte lär bli) så är det bara yttepyttelite som behöver repas upp. Lilla koftan ovan har tagit en kväll att sticka, så det svider ju inte direkt i hjärtat om det inte blir bra. I kväll börjar jag på ärmarna, sedan skall det bli både mössa och sockar till lilla brorsonen och sedan räknar jag med att mitt självförtroende på stickfronten är reparerat och jag kan börja med lite större grejer igen.

4 kommentarer:

  1. Så fin! Garnet ser fint ut, liksom lite melerat, är det det eller är det bara på min skärm det ser ut så? Vad är det för garn?

    Jag tar också omtag med min stickning! Har verkligen saknat den kreativa processen under den här konstiga våren och försommaren, så jag ska göra färdigt tröjan som dottern väntar på, sen ska jag få börja med något riktigt roligt (som jag inte har bestämt än vad det ska bli!) I alla fall, jag tänker mig att mitt omtag ska ske i september, för jag har bokat in mig på stickhelg i Vrigstad! :-) Ska bli spännande att se om det är något för mig!

    Ha det gott! /Blenda

    SvaraRadera
    Svar
    1. En stickhelg kan nog få dig på rätt köl igen. Jag får ta och heja och peppa dig :) Jag har nästa projekt planerat sedan länge, så jag hoppas att den hopplösa känslan försvinner snart, så jag kan sätta igång.

      Radera
  2. Svar
    1. http://www.ravelry.com/patterns/library/top-down-raglan-baby-sweater

      Superbra mönster, har stickat det flera gånger och det går ju att variera i oändlighet.

      Radera