fredag 14 augusti 2015

Trasan



Trött och matt kom jag hem i dag. Äntligen helg efter att första veckan på jobbet efter semestern var avklarad. Det har varit en helt galen vecka med massor av jobb, övertid, frustration och trötthet. Det gick från 0 till 100 på en sekund för mig. Det är ju en viss brist på sjuksköterskor, speciellt på sommaren, så mycket har inte hunnits med. Högarna hade hopats på mitt skrivbord och det var bara att hugga i. Så som en urvriden disktrasa kom jag hem tidigare i dag. Men så åts det kladdkaka och stickades lite i solen. Lite vin sippades och jag fick en chans att andas ut. Inser att jag är en av de som jobbar för och leva och inte lever för att jobba.

1 kommentar:

  1. Jag är som du, jobbar för att leva. Mitt jobb är inte mitt liv men min sommar på Gasten har verkligen varit fantastisk. Nu funderar jag över kommande sommar, kanske blir det en till på Gasten, kanske ska jag söka mig till något vårdrelaterat. Tills dess gör jag som du, äter något gott och stickar några varv!

    SvaraRadera