onsdag 28 oktober 2015

Höstlovsskoj i storstaden

 Vi tog oss en tur till den kungliga huvudstaden, hela familjen. Stockholm visade sig från sin allra bästa sida. Solen sken och himlen var blå och hela staden var klädd i en underbar höstskrud. Vi flanerade i gamla stan och lekte i Vasaparken. Vi besökte Vasamuseet och åt lunch på dess uteservering. Jag kan inte påminna mig om att jag suttit på uteservering i år, så det passade ju bra att ta premiären 25 oktober.

 Även Kaknästornets restaurang fick sig ett besök. Jag lider av svindel och hade det lite jobbigt i början, men efter en stund (och en halv öl) kunde även jag njuta av utsikten. Värre var det dagen efter, då vi turistade stort och åkte upp på globens i en glasgondol. Roligt var det, men det pirrade i magen och jag blev lite rädd när pojkarna tryckte sig mot gondolens glasväggar.

Sen tog vi tåget hem igen i solnedgången (som inte blev riktigt så vacker på bild som IRL). Efter tre fullspäckade dagar med två vilda yrväder, som inte låter sig förmanas i första taget är jag helt slut och utpumpad. Det är jobbigt att resa med små barn. Jobbigt men roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar