söndag 18 oktober 2015

Montera och deformera


Montering. Det absolut tråkigaste man kan råka ut för.... Tur att min ständiga hjälpreda fanns vid min sida och peppade mig. Han meddelade att han höll på att sticka en vintertröja och sedan satte han saxen i alla garnändar som blev över från tröjan. Kanske är det alla mina misslyckanden den senaste tiden som fått honom att tro att sticka tröjor är synonymt med att man klipper sönder det hela i slutändan.

Nåväl, tröjan är ihopsydd och ligger på tork. Tjock och varm och mjuk blev den och kommer att få en närmare presentation i ett senare inlägg.

2 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att se vad det blev! Jag är sämst på att montera så jag undviker det i möjligaste mån. Hade nog varit kul att gå en kurs i så att det var något jag känt mig mer trygg i!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en stor och tjock tröja, vilket inte kräver någon speciellt noggrann montering som tur är. Misstagen döljs ju i tjockt garnfluff:)

      Radera