måndag 5 oktober 2015

No pain no gain


Jag älskar hösten mest av alla årstider. Mörkret, kylan, blåsten och regnet passar mig helt perfekt. Men hösten brukar ju även för med sig förkylningar och influensor av olika slag. Denna hösten verkar ju inte vara ett undantag tyvärr. Förra året drabbades jag av någon superinfluensa, var borta mer än 2 veckor från jobbet och det tog över tre månader innan jag var mig själv igen. Nu tycks jag ha drabbats av en mildare variant. Ingen feber, men en helvetisk muskelvärk. Jag har så jäkla ont i benen att det är problem med att gå och armar och axlar värker så det är svårt att sticka. Tröstäter lite hembakat och varvar lite stickning (enligt devisen pain is weakness leaving the body) med bläddrande i tidning och slötittande på tv. Med mig här hemma har jag en mycket snorig och hes treåring, som tack och lov inte är lika full med energi som vanligt.

Ute är det strålande höstväder, men orken att komma ut finns inte. Det finns fullt med saker jag borde plugga och suget efter att sticka och pyssla är såklart extra stort när det finns begränsningar. I helgen skall jag åka 25 mil enkel väg för att fira såväl en 90-åring som ett dop. Det finns helt enkelt ingen tid att vara sjuk just nu.

2 kommentarer:

  1. Jobbigt med sjukdom! Känner som sagt igen det där med att det kliar i stickfingrarna när man bara inte kan sticka!!

    SvaraRadera
  2. Det låter verkligen inget vidare, hoppas att du kryar på dig snart - framför allt i armarna så att du i alla fall kan sticka!

    SvaraRadera