torsdag 22 oktober 2015

Skappel

 Jag tokälskar hösten. Kylan, mörkret, alla de vackra färgerna. Hösten är helt klart min favoritårstid och för att sätta lite extra guldkant på höstdagarna har jag stickat mig den perfekts hösttröjan. Den är stor, varm och mjuk och hur gosig som helst. Mönstret är den numera klassiska Skappelgenseren, med några smärre förändringar.
 
Jag har valt slätstickning istället för rätstickning, för att jag tycker det är finare. Ärmarna är smalare än mönstret föreslig, då jag vill kunna använda tröjan under jackan. Allt för vida ärmar kan ju ställa till det och korva sig. 


 
Garnet är endamålsenligt, myk (skappelgarn) från sandnes. Mycket lättstickat och mjukt garn, som jag säkert kommer att sticka i igen. 
 


 
 
Som vanligt när jag skall göra någonting så hade jag lillkillen springandes runt benen. Han är mammas pojke ut i fingerspetsarna och vill inte gärna lämna min sida alls i vaket tillstånd. 

3 kommentarer:

  1. Denne blir god på kalde høst- og vinterdager! Det var fint med litt grå sjatteringer i garnet, det ga mer "liv" over genseren :)

    SvaraRadera