söndag 22 november 2015

Frost


 Äntligen har temperaturen kommit under nollan. Fuktig höstvind har bytts ut mot frisk vinterkyla. Allt har varit inbäddat i ett skimmer av frost och lördagens promenad var en ren njutning för själen.

I dag sprang jag på två alpackor vid Hillefors grynkvarn. De såg tämligen obesvärade ut i den kalla vinden. Hade jag haft lite mer pengar (dvs inte vara student) hade jag nog gått bananas och köpt en hel massa alpackagarn. Men nu fick jag snällt rätta mun efter matsäck och nöja mig med att klappa på det underbart mjuka garnet.

Mer besvärade av kyla och blåst var mina barn, som ideligen klagade på att det var kallt. Det blev en snabb korv med bröd och lite kikande på marknaden innan vi vände hemåt igen.

2 kommentarer:

  1. Nydelige frostbilder. Vakkert ute - og litt mer lys. Det gjør godt. Og så skjønne de alpakkaene var da, hihi ^_^ ha en fin dag!

    SvaraRadera