onsdag 25 november 2015

November revisited

Efter att ha fått inspiration från Wallinskaya så började jag att fundera på vad jag gjort i november de senaste åren. Efter lite granskning av gamla blogginlägg så tycker jag mig se ett visst mönster. 
 
 2012 drabbades hela familjen av magsjuka. Jag hade känt mig lite krasslig, men bara lite, så jag gick och tränade ett gruppass. Det var nog den värsta timmen i mitt liv. När jag kom hem var det ingen som helst tvekan, jag var magsjuk. Från frisk till sjuk på några timmar. Ta i trä, men jag har inte varit magsjuk sedan dess. (vag jag minns)
 2013 så stickade jag på min bohuströja. Det var ett digert arbete, som tog tid. Men den blev färdig till slut och är det stickade plagg som jag är mest stolt över. Det jag inte skrev i bloggen var att jag under några veckors tid var sjukskriven. En enorm arbetsbörda på jobbet blev tillslut för mycket och jag bara satt och grinade hela tiden. Efter några veckor var jag tillbaka på jobbet igen, fast besluten att söka mig ett annat jobb.
 2014 var jag totalt däckad av en extrem influensa. Borta från jobbet i 2 veckor, sedan tog det ytterligare 3 månader innan jag var frisk igen. Klarade i början inte av att gå några hundra meter utan att bli helt slut. Trappor var helt uteslutet och julfirandet och julpysslandet drogs ner till ett minimum.
2015 är jag frisk som en nötkärna! Jag är dock något ostrukturerad och försöker göra allt på en gång. Plugga på tre saker samtidigt, bläddra lite i senaste hemslöjd, måla naglarna och titta på budgetdebatten på tv. Det funkar över förväntan faktiskt.

Vad har du gjort i november de senaste åren?

3 kommentarer:

  1. Kul att inspirera! Dock var kanske november den sämsta månaden att göra tillbakablick i eftersom den sällan är särskilt rolig. Eller att man är sjuk då. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm undra vilken månad som är den bästa? Någon gång mellan april och september skulle jag tro.

      Radera
  2. Nå er jeg endelig erklært frisk etter operasjon i rygg (isjalgi), men det har plaget meg de siste 2-3 årene. Jeg har også hatt sykeperioder i desember. Vet ikke om hva jeg gjorde i november hadde så mye å si, men det har her også gått på kombinasjonen altfor mye å gjøre på jobb, plager i rygg og nakke og influensa. Det siste har ikke bare vært meg, men hele familien.

    De siste par årene tror jeg alle har vært friske uten omgangssyke, så bank i bordet - vet ikke hva vi nå gjør, men alt er bedre - og mindre stress på jobb.

    Tvi tvi for at du holder deg frisk og rask i år. Så lenge det du driver med gir deg noe tilbake, så fortsett med det - multitasking kan være moro det :D

    SvaraRadera