onsdag 23 december 2015

EFIT: Dan före dopparedan

 8:40. Det var en evighet sedan jag körde en EFIT dag, men just i dag kände jag mig sugen. Fler som fotar sin dag hittas här. Ligger kvar i sängen och gosar med barnen alldeles för länge, så jag är inte uppe fören nu. Kaffe står först på schemat.

 9:40. Stickning, P1 och kaffe i lugn och ro. Dagen kan knappast börja på bättre sätt.

10:40. Inser att klockan blivit mycket. Det är ju dagen innan julafton och det borde finnas en himla massa måsten att utföra. Avslutar min njutningsfulla morgonstund i all hast.

 11:40. Jag och yngsta sonen slår in den sista klappen.

 12:40. Jag och sönerna har tagit oss ut. Lite blåbärsris skall få pryda bordet denna jul.

13:40. Mindre skoj, men det måste ju göras. Diskar och fixar efter lunchen.

 14:40. Skall precis påbörja hårfärgning.

 15:40. Mannen har kommit hem från jobbet. Han har varit en sväng förbi butiken och nu plockar jag upp det sista´.

 16:40. Ligger på soffan och pratar med pappa i telefon.

 17:40. Ligger fortfarande på soffan och pratar med pappa i telefonen. Han berättar en massa anekdoter från förr.

18:40. Jag och barnen har kokat en  tallrik gröt att ställa ut till tomten, Med en stor klick smör i naturligtvis. Men lillkillen var visst lite hungrig, han satte sig helt sonika och åt upp nästan all tomtens gröt. Undrar om det blir några julklappar från tomten nu när han fick nöja sig med rester.

19:40. Julen är ju barnens högtid....så barnen fick bestämma vad som skulle ätas ikväll. Valet föll (naturligtvis) på tacos. Ingen julkänsla där direkt, men barnen var nöjda i alla fall. Nu är klockan 20:40 och endast filmtittande återstår på schemat, så jag säger Tack för mig, god natt och GOD JUL!

6 kommentarer:

  1. Lite annorlunda färg på en sån tröja du stickar :) Blir bra!

    SvaraRadera
  2. Tittar förbi din dag. Ser rätt skönt ut :)

    SvaraRadera
  3. Skönt att mysa istället för att stressa upp :-)

    SvaraRadera
  4. Hej hopp!

    Inne och kikar på din dag! Du kan få komma hit och diska också, när du ändå är igång menar jag! :D

    // Anna

    SvaraRadera
  5. Älskar att lillkillen åt upp gröten! Bra karl reder sig själv, liksom... 😉

    SvaraRadera
  6. Älskar att lillkillen åt upp gröten! Bra karl reder sig själv, liksom... 😉

    SvaraRadera