onsdag 9 december 2015

Studiestickning

 Jag pluggar ju för närvarande. Det mesta består av traditionella föreläsningar på universitetet och då vi är en liten klass så känns det inte riktigt rätt att dra fram stickningen då. Men nu har vi några dagar, där undervisningen är nätbaserad. Så nu sitter jag hemma framför datorn och insuper kunskap och stickar på utan att känna mig oförskämd mot föreläsarna. Mycket trevligt.

Äldsta sonen kom hem helt lyrisk från skolan här om dagen. De hade fått prova på att tova och nålfilta och naturligtvis blev jag genast sugen. Tova har jag gjort en del när jag var yngre. Jag hade slöjd som tillval i högstadiet, så varje vecka hade jag tre fina timmar med sy, trä eller metallslöjd. Det var tider det! Nålfilta har jag aldrig gjort, så nu blir det till att googla runt lite. Så måste jag ju inhandla lite matereal också, men när sonen visar interesse för hantverk och ull, gäller det ju att smida medans järnet är varmt.

4 kommentarer:

  1. Vi är en bamsestor klass så jag skäms inte ett dugg för att dra upp stickningen då och då. Hellre det än att pilla med mobilen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att vi kommer att vara många som läser förskrivningsrätt, man kan läsa den som kurs, även om man inte går vub. Hoppas på att vi är en stor klass då, så stickningen kan följa med :)

      Radera
  2. Vad roligt att han fått prova på det i slöjden!

    SvaraRadera