fredag 5 februari 2016

Undantagstillstånd råder




2016 har hittills inte levererat direkt. Pappa gick bort i början av januari och livet ställdes på ända. I skolan är det mer intensivt än någonsin. De 40 timmarna som man ska studera, när man läser heltid räcker långt ifrån till och mitt i detta står jag med ett barndomshem som skall röjas, städas, minnas och delas. Många fina foton har kommit fram ur gömmorna. Här är jag, storebror och pappa 1982.

Förutom skola, nytt extrajobb och praktiska saker är livet just nu på undantag. Inget roligt görs, inget stickas, inga bra böcker blir lästa och inga vänner orkar jag träffa heller. Jag skriver ut min klagosång här, med den fasta förvissningen om att livet kommer att bli lättare snart. Längtar till sommaren, med bad, sol och lugn och ro.

6 kommentarer:

  1. Jobb kan man ju sjukskriva sig ifrån, studier är inte lika enkelt men livet går inte att ta ledigt ifrån. Hoppas du orkar med allt och har stöd från dina nära och kära.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det snart ljusnar och att du orkar på vägen dit. Förstår allt för väl hur tungt du måste ha det. Kramar.

    SvaraRadera
  3. Åh så sorgligt. Vilket fint minne med den bilden. Kram!

    SvaraRadera
  4. Klart livet är lite på paus när något sådant händer. Hoppas att det känns lättare snart och att du kan hitta små ljusglimtar här och där. Kram!

    SvaraRadera
  5. Kram till er och tack för fina och kloka ord.

    SvaraRadera