tisdag 22 mars 2016

Rester


Jag har lite för mycket saker i huvudet just nu. Mycket i skolan och mycket i livet. För att hjärnan inte skall överhettas helt, har mitt nästa projekt valts med stor omsorg. En stor, virkad filt skall det bli. Helt utan finesser eller krångel. Bara att virka stolpar fram och tillbaka och låta hjärnan vila. Precis den typ av meditation jag behöver just nu. Från början var det tänkt att bli ett restgarnsprojekt, men redan 40 cm in på filten, så inser jag att det kommer att behövas inhandlas både en och två härvor för att få den färdig.

3 kommentarer:

  1. Mitt senaste färdiga projekt var också en filt, som lägligt nog gjordes i begynnande utmattning och sjukskrivning. Det är så skönt att inte behöva tänka utan bara låta händerna göra :) Ser ut som en härlig färgskala på din filt!

    SvaraRadera
  2. åh så fint! En önskar ju att en kunde det där med att sticka och virka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att virka den här filten är superlätt. Tror att du behöver öva i 10 minuter och sedan är det bara att sätta igång :)

      Radera