torsdag 23 juni 2016

FO: Featherweight Cardigan






Äntligen är den så klar, min lilla sommarkofta. Inga konstigheter eller krusiduller, färgskiftningarna i garnet fick bli den enda detaljen som sticker ut. Garnet är från ullcentrum. Ett i grön/svart med långa färgskiftningar och det andra helt svart. När det gröna skiftat över helt i svart, så fortsatte jag helt enkelt att sticka vidare med helsvart och resultatet blev, enligt mig då, mycket fint.

Mönstret (Featherweight Cardigan) har jag sneglat på länge och det är ju en klassiker på Ravelry, med över 8000 projekt. Helt ok mönster, men koftan blev lite stor över ryggen tycker jag.

En liten och lätt sommarkofta är något jag saknat i mon garderob, så denna lär komma till användning småkyliga sensommarkvällar.

5 kommentarer:

  1. Åh vad fin! Jag håller på (eeh den har legat i en påse måånga månader..) med en svart och röd-skiftande kofta i Ullcentrumgarn. Blir kul att se hur den blir, inte helt lätt att lista ut när det är färgskiftande garn!

    SvaraRadera
  2. Supersnygg! Koftan ser dessutom skön ut, lagom tunn/tjock.

    SvaraRadera
  3. Den blev jättefin gillar skiftningen i garnet och att det inte gick "så fort "

    SvaraRadera
  4. Wow, vad snyggt det blev med färgskiftningen!!

    SvaraRadera