onsdag 27 juli 2016

Om ett år är det semester igen


 Semestern är över och vi är hemma igen. Lata dagar vid Vänerns kant har fyllt de senaste fyra veckorna. Solen har skinit (nästan) jämt och vattnet har varit (hyfsat) varmt. Jag har totalt vilat upp mig, vilket var välbehövligt. Utan tv, el och annat som hör det moderna livet till, så rensas sinnet och tankarna snabbt. Dagarna har varit befriade från måsten, tider att passa och  folk att träffa. Istället har fokus legat på bad, läsning, god mat och dryck och att hinna slappa så mycket som möjligt. Helt underbart med andra ord.


Semestern inleddes dock med fullspäckade dagar på Kolmården. Djur, linbana och karuseller i dagarna två var allt annat än vilsamt, men roligt och barnen var mer än nöjda.


 Men sen blev det stillsamma dagar på ön resten av sommaren. Vi njöt av underbara solnedgångar, tystnad (om det inte varit för måsarna då, men det gör inget), fiske, bärplockning, lite renovering och målning och allt annat som hör till när man är i sommarstugan. Trots den underbara sommaren på ön, känns det ändå lite skönt att vara hemma. Här har jag ju vatten i kran, på ön hämtas vatten med hinkar för disk och liknande. Och även om jag inte saknat själva tv-tittandet så är det framför tvn som jag stickar som mest, så nu börjar jag komma på stickbanan igen.


Nu är det en dryg vecka kvar tills jag börjar på mitt nya arbete och jag har fjärilar i magen redan. I slutet av augusti börjar terminen igen och en magisteruppsats hägrar. Om ett år är det ju semester igen.

1 kommentar:

  1. Låter hur härligt som helst! Ett bra sätt att verkligen uppskatta el och rinnande vatten också ;D

    SvaraRadera