lördag 10 september 2016

Hinna klart?

 Jag har hållt på och stickat på den här tröjan i en evighet känns det som. Planen har hela tiden varit att den skall vara färdig i onsdag nästa vecka. Men som det brukar bli, så har man mycket jobb kvar när tiden börjar rinna ut. Funderar nu om jag verkligen kommer att hinna färdigt? Jag har en hel del måsten i livet just nu, så är det verkligen motiverat att ta flera timmar varje dag till att sticka?


Och så en bild från i söndags, bara för att jag gillar får.

2 kommentarer:

  1. Visst kan du hinna klart med tröjan, men frågan är om det är värt det. Stickning bör vara lustfyllt - inte ett måste.
    Jag hade valt att pausa stickningen och gjort alla de där 'måste' istället. På sikt tror jag att stickningen blir roligare då och samvetet mår bättre hur tråkigt det än låter.

    SvaraRadera
  2. Tröjan ser väldigt fin ut iaf :) Det kanske blir jobbigt med en deadline, inte lika roligt att sticka då? Samtidigt är det ju roligt att bli färdig. Jag passade på att fylla diskmaskinen medan jag drack lite smoothie, för att va så tidseffektiv som möjligt när jag är utan barnet :P Tack för din kommentar på min blogg förresten. Det är skönt att höra att de jobbiga delarna ska bli lite mindre jobbiga snart.

    SvaraRadera