söndag 9 oktober 2016

FO: Islender







 

Den blev ju faktiskt färdig i tid, och jag kunde således ta med den på min resa till Shetland. En varm och go, nystickad Islender. Mönster och garn från Sandnes.

En perfekt vintertröja, varm, mjuk och tjock. Tråkig som jag är tycker jag att det är den perfekta färgkombon. Grått och grått är kanske inte det mest exalterande man kan se, men jag trivs bäst i färgerna mellan grått och svart.

Modellen är en herrmodell, men helt basic, så jag gjorde inga avsteg från mönstret. Hade jag tänkt efter lite, hade jag kanske insett att ärmarna borde stickats kortare, men nu behöver jag ju inte frysa om händerna. Storleken är S, men det var mest ett misstag, jag trodde hela tiden att jag stickade en M, men läste fel, konsekvent genom hela mönstret. Tur i oturen, för som den är nu så passar den ju helt perfekt. Kom nu vintern! Jag är redo!

2 kommentarer:

  1. Bättre med för långa ärmar än för korta.

    SvaraRadera
  2. Åh vad fin den är! Jag tänkte att det kanske var därför du hade sån random deadline på den :P Jag har blivit väldigt förtjust i grått på sistone, fast i kombination med färgglatt :) Det passar ju till allt.

    SvaraRadera